sobota, 9 lutego 2008

Scrum i TFS 2008 (Scrum template for TFS 2008)

Używałem Scrum z TFS 2005. Bardzo poprawny template oferowany przez Conchango. Jedyną jego uciążliwością było to, że process guidance dostępny był jedynie w trybie on-line (należę do tych, którzy czytają!).
W październiku 2007 próbowałem porównać template Conchango z tym oferowanym przez Microsoft i dostępnym na stronach MSDN jako eScrum. Nie udało się. Tym razem Microsoft przedobrzył (może poprzez Silverligth?, a może coś więcej? – lista wymaganych, wcześniej zainstalowanych komponentów jest długa). Pierwsza instalacja nie powiodła się. Zniechęcony zostawiłem. Wiem, że działa, Marcin to sprawdził, ale …
Udało mi się też wtedy (w październiku 2007) znaleźć w sieci template SCRUM, który po instalacji wyglądał jak studencka praca wykona w ciągu jednej nocy (zarzuciłem po pół godzinie testowania).
Nie chcę wracać do TFS 2005. Nowa wersja TFS jest dużo lepsza.
Otwierając nowy projekt Scrum potrzebowałem nowego template. Ten, aktualnie oferowany przez Conchango ma status beta 2. Podobnie jak poprzednio download wymaga rejestracji. Instalacja (nie udało mi się wykonać instalacji ze stacji roboczej, musiałem to zrobić na serwerze) jest bezproblemowa. I działa. Nie przeraża mnie status „beta 2” przystępuję do pracy …


A Microsoft? Pomyślałem, że może tym razem instalacja nie będzie aż tak skomplikowana. Niestety jedyne, co można dzisiaj znaleźć na stronach MSDN to dalej stara wersja eScrum 1.0 dla TFS 2005.
Brawo Conchago! Żółta kartka dla Microsoft.

Brak komentarzy: