niedziela, 3 lutego 2008

SCRUM czy MSF Agile? (What to choose – SCRUM or MSF Agile?)

Prawie 4 dni spędziłem w poprzednim tygodniu w Poznaniu. Powodem był warsztat „Efektywne zarządzanie innowacyjnym projektem informatycznym z wykorzystaniem metodyki Microsoft Solutions Framework v4.2 for Agile System Development i Team Foundation Server 2008”. Warsztat dla sympatycznej grupy pracowników firmy X.
SCRUM czy Microsoft Solutions Framework v4.2 for Agile System Development (MSF Agile)? To pytanie przejawiało się często.
Obie metodyki spisują się doskonale, o ile wspiera je jeszcze Team Foundation Server (TSF), do tego w wersji 2008.
Jeżeli jako zespół chcecie zarządzać „wartością biznesową” budowanego rozwiązania to bardziej MSF Agile, jeżeli Wasz Product Manager jest poza zespołem (w SRUM nazywamy go SCRUM Owner), a Waszą rolą jest jedynie zbudowanie rozwiązania to raczej SCRUM. Pytanie to temat na poważny artykuł. W tym na blogu. Przyjdzie czas i napiszę
Poznań to bardzo urokliwe miasto. Mnie tym razem urzekła ta część nazywana Wildą, z pięknym Rynkiem Wildeckim. Szkoda, że nie zrobiłem żadnego zdjęcia. Może będzie okazja. Może mnie znowu poproszą o …?

Brak komentarzy: