czwartek, 14 lutego 2008

Polska edycja konkursu Silverlight rozstrzygnięta. (The polish edition of Silverlight Challenge is over)


W czteroosobowym jury rozstrzygnęliśmy polską edycję konkursu „1st European Silverlight Challenge”. Nagrody zostały przydzielone.
Muszę szczerze przyznać, że podejmując się pracy przewodniczenia jury byłem przekonany, że uczestnicy konkursu potraktują swoje działania z „przymrużeniem oka”. Liczyłem, że na prostym przykładzie pokażą, że wiedzą, jak tworzyć aplikacje w technologii Silverlight. Rezultaty konkursu są dalekie od moich oczekiwań. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony rezultatami prac. Mamy w Polsce wysokiej klasy specjalistów. Do tego nadążających za zmieniającymi się technologiami internetowymi.
Prace konkursowe zostały przygotowane z wykorzystaniem Silverlight 1.1 Alpha. Nowszej wersji Silverlight na dzień dzisiejszy nie ma. I są to prace działające.
Nie jestem fanem gier komputerowych. Żadnych. Mimo to, w „BrickMaster" (druga nagroda) grałem długo. Interesowało mnie, czy będzie „wpadka”, czy nie? Musiałem zrezygnować, bo aplikacja jest stabilna. Zaprojektowałem kartkę korzystając z aplikacji „SilverPostcard" (trzecia nagroda). Muszę przyznać, że aplikacja wydała mi się przyjemniejsza w użyciu niż PaintBrush. Do tego działa w przeglądarce. To, co jeszcze klika lat temu nie było możliwe staje się rzeczywistością. Do tego jeszcze graficzne raportowanie postępów w projekcie - „Iteration burn-down chart" (pierwsza nagroda). To już nie zabawa. To rozwiązanie rzeczywistego problemu.
Gratuluję laureatom i życzę im zwycięstwa w europejskim finale. Kieruję słowa uznania, do wszystkich, którzy przygotowali konkursowe prace. Jesteście w awangardzie internetowych deweloperów. Gratuluję również organizatorom konkursu z Marcinem Celejem na czele.
Linki do wszystkich prac konkursowych dostępne są na stronie konkursu.

Brak komentarzy: