niedziela, 9 listopada 2008

Jednak nie Experia X1 czy iphone (3G), ale być może Samsung Omnia będzie moim kolejnym telefonem …

Zachwycony relacjami z MOBILE WORLD CONGRESS 2008 w Barcelonie, w lutym 2008 wybrałem jako swój kolejny telefon komórkowy Sony Ercicsson Experia X1. Tyle tylko, że był to wybór wirtualny. Experia X1 znana była mi jedynie z opisów. Zapisałem się, do kolejki z prośbą o powiadomienie, kiedy telefon będzie dostępny w sprzedaży. Nigdy nie doczekałem się odpowiedzi …
Czekając, od kwietnia testuję iphona. Zwykłego, bo iphone 3G, to dopiero lato 2008!
Na Experię X1 już nie czekam. W trakcie konferencji Professional Developers Conference 2008 w Los Angeles miałem okazję testowania telefonu Sony Ercicsson Experia X1. Fajny, tyle tylko, że upłynęło ponad 8 miesięcy i świat zmienił się. Experia X1 wydaje się być pretensjonalna …
Kiedy zaczynałem swoją przygodę z iphonem wydawało mi się, że każdy szef firmy IT powinien wyposażyć projektanta interfejsu użytkownika, czy dewelopera w iphona, ale … Upłynęło pół roku i to, co było innowacyjne wtedy oferuje wiele firm? Nawet Microsoft obudził się i zaprezentował w trakcie wspomnianej wyżej konferencji Professional Developers Conference 2008 w Los Angeles w październiku 2008 nowy system operacyjny – Windows 7, w którym, to, co tak urzekało mnie w iphonie jest standardem …
Dlaczego rozczarował mnie iphone?
1. Brak możliwości synchronizacji plików i możliwości wprowadzania poprawek korzystając z telefonu (to Windows Mobile dostarcza od początku).
2. Brak możliwości synchronizacji zadań i notatek – dla mnie to ważne!
3. iphone nie radzi sobie z synchronizacją kalendarza – dla terminów wielodniowych zapisuje tylko pierwszy dzień, nie radzi sobie ze strefami czasowymi – pobyt w strefie czasowej o różnicy kilku godzin to horror!
4. Brak lokatora. By znaleźć numer telefonu do mojego znajomego o nazwisku Sierakowski na starym, okazuje się być bardzo ciekawym HTC K-JAM muszę wstukać jedynie „SIE”, korzystając z iphona zajmuje mi to 5x więcej czasu i … denerwuje mnie to.
5. Oglądanie video (szczególnie, webcast, który trwa 60 minut) wymaga dużo samozaparcia. Tu zune okazuje się być bezcenny (na szczęście nie przekazałem go w inne ręce). Nawet moja amerykańska córka, która jest (a właściwie była) ogromną fanką Apple nosi w swojej torebce ipoda (muzyka) i zuna (video).
6. Muzykę też wolę słuchać na zune. Nie jest taka „płaska” (to może być bardzo subiektywne).
Dlaczego dalej noszę iphona w kieszeni?
1. Wspaniała ergonomia używania (poza wspomnianym wyżej wyszukiwaniem). Wspaniała!
2. Najlepszy przenośny terminal internetowy, jaki miałem okazję mieć w kieszeni. Poczta, przeglądarka (Safari) i aplikacje (pogoda, you tube itd.) działają fanatycznie i w każdych warunkach (wi-fi, EDGE).
3. Wspaniała rozdzielczość ekranu.
Ale to się zmieni wraz z Samsung Omnia. Pierwsze wrażenia (testowałem Samsung Omnia, w trakcie PDC 2008 w Los Angeles) - telefon wydaje się spełniać wszystkie moje potrzeby. Dziwię się tylko, dlaczego nikt z handlowców nie zadzwonił do mnie, by mi go sprzedać! A może coś innego pojawi się na rynku?
I jeszcze jedno. Testując iphona czekałem na iphona 3G. Nie byłem obrażony na Apple, że będzie on tańszy. Czekałem na 3G (wg wielu osób działa gorzej niż GSM, bo zrywa rozmowy – nie testowałem, nie wiem na ile jest to faktyczny zarzut) i GPS (jest GPS, ale nie ma map, a więc nie nadaje się do nawigacji satelitarnej).

Brak komentarzy: