Oto streszczenie tej części sesji:
1. Identyfikuj typy użytkowników (personas), sporządź ich charakterystyki i oczekiwania.
2. Buduj swoje rozwiązanie w oparciu o scenariusze, a nie funkcje.
3. Nie „zagaduj”, czego oczekuje Twój klient – pytaj, pytaj pokazując prototyp, rób to często.
Narzędzie (do prototypowania) ma znaczenie drugorzędne. Może to być nawet kartka papieru.
4. Szczególnie uważnie dobierz platformę dla rozwiązania. Nie może wynikać z tego, co wie Twój architekt. Rozważ wszystkie zależności …
5. Produktywność pracy Twojego klienta, spadnie w momencie rozpoczęcia wdrożenia. Zadbaj o to, by czas dochodzenia do wyższej produktywności był jak najkrótszy.
6. Czas reakcji systemu na żądanie użytkownika jest bardzo ważny, każdy dodatkowy klawisz, przycisk przemnożony przez ilość jego użyć to pieniądze.
7. Jakość, jakość, i jeszcze raz jakość! Jakość wspomagają testy wewnętrzne (alfa testy) i testy z udziałem użytkownika. Słuchaj, co użytkownik ma do powiedzenia w trackie beta testów.
8. Wydziel w zespole Twojego zespołu rolę, która zajmie się ergonomią rozwiązania. A może jest Ci potrzebny też grafik? I integrator pracy grafika i dewelopera?
9. Wdrożenie nie kończy pracy. Obserwuj użytkowników jak używają Twoje rozwiązanie. Dodaj do swojej aplikacji funkcję „send feedback” (czy „send a smile”). Reaguj!
Zainteresowanych zapraszam na dwie podobne (choć nie takie same) sesje
1. we Wrocławiu, 2 czerwca, również Heroes {Community} Launch
2. w Krakowie, 7 czerwca, CodeCamp
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz