piątek, 5 września 2008

Telewizja mobilna. Mobile tv (test version) works pretty good in Poland.

Jest i działa. Na razie w wersji testowej. 12 kanałów do wyboru. To nie jest żadna transmisja danych, to prawdziwa telewizja nadawana cyfrowo w standardzie DVB-H i odbierana w specjalnie zbudowanej „słuchawce”.
Dzisiaj w Warszawie miałem prywatną prezentację, którą zrobił dla mnie dyr. ds. telewizji mobilnej w P4 – Maciej Langman. W trakcie prezentacji jednym okiem patrzyłem na slajdy, drugim obserwowałem ekran komórki. TVN24, TVP1, Gazeta.tv i znowu TVN24. Takie programy jak film w TVP1 trudno oglądać (problem koncentracji). Gazeta.tv  okazała się nudna. Wróciłem do TVN24, który potwierdził przydatność mobilnej telewizji. Nawet paski były czytelne (patrz zdjęcie obok).
Jednak nie aspekty techniczne, ani to, że w trakcie 40 minut nie było żadnych problemów związanych z transmisją,  czy poprawnością pracy „słuchawki” zrobiły na mnie wrażenie.
Podoba mi się:
1. Współpraca wszystkich operatorów (Polska Telefonia Cyfrowa, PTK Centertel, Polkomtel i P4), którzy pracują nad tym, by stworzyć jedno, wspólne przedsiębiorstwo będące operatorem telewizji mobilnej, uniezależniając się tym samym od koncernów medialnych. Ta współpraca dobrze wróży.
2. Model biznesowy – hurtowego zakupu – programów TV, częstotliwości i detalicznej sprzedaży (w swoich salonach i poprzez portale).
Dla mnie telewizja mobilna w 2009 w Polsce, w komórkach (kolejnej generacji, produkowanych przez Samsunga, Motorolę, LG, ale chyba nie Nokię) jest jak najbardziej realna.

Brak komentarzy: