piątek, 1 czerwca 2012

Windows Phone 7 i Dzień Dziecka 2012

Zostałem poproszony przez znajomych, o rekomendację „czegoś” na Dzień Dziecka 2012.
Świat zmienił się. I to bardzo. Dzieci moich znajomych po godzinach pracy rodziców używają „słuchawki” z systemem WP7, jako konsolę do gier.
Najbardziej biznesowy telefon konsolą do gier? Takie są fakty. Zresztą dorośli też grają!
A więc na Dzień Dziecka 2012 gra dla WP7. Sięgnąłem do portfolio produktów jednego z laureatów edycji 2012 konkursu „Twojafirma, Twoja szansa na sukces” w kategorii Windows Phone – firmy JOJO Mobile. Mój wybór padł na Fish & Tricks(patrz niżej udało mi się znaleźć film na youtube):


Scenariusz jest prosty (gra stworzona została z myślą, o dzieciach). Zadaniem gracza jest przetrwać w oceanie. By to osiągnąć rybka musi urosnąć. Siłę da jej połykanie bąbelków pływających w wodzie i to, co w grach jest oczywiste, a nas może szokować  - zjadanie mniejszych rybek. Jednak? Ocean kryje wiele niebezpieczeństw. Drapieżne ryby czają się w podwodnych głębinach … Rybka musi przed nimi uciekać. I tu pojawia się aspekt edukacyjny (mój wybór! – powinna bawić i uczyć jednocześnie) - dno oceanu jest pełne śmieci, pozostawionych przez turystów. Rybka dzielnie je sprząta… Scenariusz, który wciąga … Dorosłego też (chyba mogę tak, o sobie powiedzieć?).

To, co mnie ujmuje, to perfekcyjne wykorzystanie możliwości telefonu. Do tego stworzenie aplikacji/gry w 100% zgodnej z filozofią Metro Style. I ten specyficzny design, który charakteryzuje wszystkie aplikacje tworzone przez JoJo Mobile. Mam już dwie (pierwsza). I pewnie będą następne.

Zgłębiając temat dowiedziałem się, że gra ma za sobą „kilkadziesiąt tysięcy pobrań”, rekomendację w Polsce i liczne wyróżnienia w Singapurze, Rosji, Szwajcarii, Belgii oraz Austrii.
Nie macie pomysłu na prezent dla dzieci? Nie macie pieniędzy? Skorzystajcie.

Brak komentarzy: