poniedziałek, 2 kwietnia 2012

Przed ogłoszeniem listy finalistów konkursu Imagine Cup 2012

Przez ostatnie 5 dni oglądnąłem i oceniłem merytorycznie 49 aplikacji zbudowanych przez zespoły uczestniczące w polskiej edycji konkursu Imagine Cup 2012 w kategorii „Projektowanie Oprogramowania”. Dużo pracy, ale jakże przyjemnej pracy.
Aż 19 zespołów otrzymało ode mnie rekomendację udziału w krajowych finałach, które odbędą się 11-12 kwietnia w Warszawie. Dobrze wróży. Oznacza to, że co trzecia zbudowana aplikacja zasługuje na to, by zostać zaprezentowana w Warszawie - choć lista finalistów obejmie tylko 10 zespołów –i będzie to przedmiotem werdyktu całego jury.
Z grupy 19 aplikacji aż 6 otrzymało ode mnie ocenę „doskonała”. Zaglądnąłem do notatek z 2011 roku. Jest postęp. Rok temu takich prac było 17, w tym 5 z oceną doskonała.
Nie mogę uprzedzać faktów (to przecież konkurs z cennymi nagrodami), nie mogę podać szczegółów, które prace zrobił na mnie szczególne wrażenie, ale mogę przekazać refleksji:
• Wydaje mi się, że kreatywność zespołów w 2012 roku jest wyższa niż rok temu, a scenariusze rozwiązań są ciekawsze.
• Zespoły skupiły się na problemach, które chcą rozwiązać, a technologie informatyczne (te oferowane przez Microsoft – organizatora konkursu) są tylko narzędziem, by je rozwiązać.
• Do tego ich znajomość wydaje się być perfekcyjna. Przykład? Mimo iż od prapremiery wczesnej wersji Windows 8 (tzw. Consumer Preview) minęło zaledwie miesiąc - uczestnicy konkursu zaprezentowali aplikacje mocno „osadzone” w nowym systemie operacyjnym Microsoft.
• Architektura rozwiązań jest na tyle dojrzała, że można nią będzie zainteresować zawodowych informatyków i komercyjne przedsiębiorstwa.
• Interfejs większości aplikacji jest bardzo nowoczesny, ergonomiczny, dobrze zaprojektowany, i doskonale prezentujący się na ekranie telefonu, tabletu, czy komputera.
• Większość rozwiązań zawiera w sobie również aplikację na Windows Phone, który stał się najbardziej personalnym terminalem łączącym nas ze światem zewnętrznym.
Kinect daje nowe możliwości rozwiązania problemów edukacyjnych, czy terapeutycznych.
• Grafika, grafika 3D, czy animacja to mocne strony przygotowanych rozwiązań
• Mój podziw budzi również przygotowanie materiałów informacyjnych, w tym filmów video.
• Dobra narracja, grafika i muzyka.

Czekam na polski finał, by zobaczyć to wszystko na żywo!

Brak komentarzy: