niedziela, 8 kwietnia 2012

Lumia 800 – dlaczego warto było czekać na telefon z WP7 od Nokia?

Liczba użytkowników smartfonów z Windows Phone 7/7.5 rośnie z każdym miesiącem. Zalety Windows Phone są powszechnie znane. Dlaczego czekałem tak długo? Dlaczego czekałem na smartfon z WP od Nokia?
Prawdą jest, że czekałem na Lumia 900, którą aktualnie zachwycają się moi amerykańscy i kanadyjscy koledzy.
Ale nie wytrzymałem i sięgnąłem po Lumia 800.
Oto 5 powodów, dla których warto było czekać na smartfon z WP7 od Nokia:
1. Elegancki, nowoczesny, przyjemny w użyciu. To ważne, bo smartfon, to część naszego życia. Te poprzednie rozwiązania – od HTC, LG, Samsunga owszem były ładne, ale Lumia 800 jest bardzo ładna. Po kilku godzinach/dniach używania Lumia 800 nie sięgnięcie po telefon z Androidem, a nawet iphone 4 wyda się jakiś szary …
2. Świat jest kolorowy. Lumia 800 też. Moja jest różowo-czerwona. Już fakt, że na określenie jej koloru muszę użyć dwu słów pokazuje, że kolorystyka została dobrana starannie.
3. Wyświetlacz AMOLED, przy dopracowanym interfejsie WP7 daje niesamowity efekt, gdy patrzymy na ekran. Poprzednio z technologią AMOLED zetknąłem się w Samsungu Galaxy TAB, ale różnica jest duża (na korzyść Nokia). I myślę, że efekt finalny jest wspólnym dziełem producenta szkła, inżynierów Nokia i Microsoft.
4. Nokia nawigacja. Używałem rozwiązania fabryczne (Citroen, Toyota), popularne jak Tom Tom, czy Clarion, ale dopiero Nokia maps sprawiły, że nie tylko w samochodzie, ale po wielu miastach świata spaceruję z telefonem. W stosunku do tej np. w Nokia E52 (która towarzyszyła mi w Australii, Nowej Zelandii, Gruzji, Armenii, USA) dzięki nowej aplikacji, dużemu wyświetlaczowi w technologii AMOLED mamy w Lumia 800 nową jakość nawigacji.
5. Transfer kontaktów. Oczywiście powinien być z chmury (Windows Live, Office 365 itd.). Ale ten pierwszy musi być szybki, bez dodatkowej konfiguracji, loginów, haseł. I tak jest. Dwie Nokie obok siebie (E52 i Lumia 800), jeden klawisz, niecałe 3 minuty i 1033 kontakty znalazły się w Lumia 800 (a chwilę potem w chmurze).
Oczywiście powinienem wymienić jeszcze zalety WP7 (ergonomiczny i elegancki interfejs, skydrive, office w telefonie, synchronizacja z chmurą itd.). Ale to wszystko było w innych rozwiązaniach od HTC, LG, Samsunga …
Jednak na smartfon od Nokia z WP warto było zaczekać!

Brak komentarzy: