środa, 15 lipca 2009

Gra „Wieża Eiffla – Zarządzanie Projektami” – wersja 1.4

Czterokrotnie w czerwcu 2009 przeprowadziłem warsztaty z zarządzania projektami wykorzystując autorską grę dydaktyczną „Wieża Eiffla”. W sumie 14 projektów. Wszystkie udane. Pozwoliło mi to na przygotowanie kolejnej (tym razem oznaczonej jako 1.4) wersji gry.
To była konieczność, bo odbył się warsztat w trakcie, którego pracowało aż 5 zespołów.
Co nowego?
1. Każdy zespół posiada własną stronę intranetową i archiwum dokumentów (Windows Sharepoint Services).
2. Planowanie wstępne projektu to nowe zadanie gry. Osobom z małym doświadczeniem w zarządzaniu projektami – bardzo pomaga.
3. Kick-off meeting i prezentacja projektu dla zleceniodawcy przed rozpoczęciem implementacji. Skutecznie wymusza uporządkowania rezultatów fazy planowania i projektowania.
4. Zebranie zespołu (przed rozpoczęciem implementacji) – jego agenda znajduje się w instrukcji gry. Każdy z członków zespołu ma przypisany przynajmniej jeden punkt w agendzie.
5. Instrukcja gry zwiększyła się 12 do 23 stron. Każde zadanie gry ma swoją listę kontrolną. Szczegółowo zostało opisane przejście od siatki zadań projektu (w MS Excel) do wykresu Gantta (w MS Project). Podobnie - monitorowanie realizacji projektu w MS Project (w tym tips&tricks). Jest specjalny rozdział „Praca kierownika projektu z wykresem Gantta”.
6. Nowe szablony dokumentów projektowych.
7. Nowe formy raportów tygodniowych.
8. Drobne zmiany w regulaminie, w tym premia za dobre planowanie, zakup narzędzi poprzez aukcję.
Gra zyskała na dynamice (mimo iż bardzo dynamiczna była już poprzednio). Uczy jeszcze więcej (w tym praktycznego wykorzystania MS Project). Nowy punkt regulaminu – premia za dobre planowanie spowodował, że trakcie zajęć dydaktycznych w dniach 26-27 czerwca w Krakowskiej Szkole Biznesu (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie) zwyciężył, nie zespół, który najszybciej przeszedł przez fazę implementacji, ale ten, który najlepiej zarządzał projektem.
A po to właśnie został przygotowany ten warsztat.

Brak komentarzy: