Mój kolejny klient chciał się skupić nie na metodach pracy zespołów, ale na narzędziach wspomagających zarządzanie projektami. Nową odsłonę warsztatu nazwałem „Wieża Eiffla – wspomaganie zarządzania projektami narzędziami informatycznymi”.
Do narzędzi, które dotychczas wykorzystywałem w trakcie „klasycznego” warsztatu „Wieża Eiffla”:
- SharePoint Portal (kolaboracja zespołu, repozytorium zawierające szablony niezbędnych dokumentów projektowych),
- Project (harmonogramowanie, raportowanie postępów, monitorowanie realizacji projektu),
- Excel (lista zadań – WBS, budżet, rejestr ryzyka),
- Word (Wizja, Karta Projektu),
- PowerPoint (prezentacja Karty Projektu dla zamawiającego, prezentacja postępów po 4 tygodniach projektu),
doszły trzy nowe narzędzia informatyczne:
- MindManager - tym razem nie Microsoft, a Mindjet (przygotowanie koncepcji definiowanie projektu),
- OneNote (jak wyżej),
- Visio (tu specyficznie - przygotowanie jednego z produktów projektów zamówionego przez dział marketingu – instrukcja dla Wieży Eiffla – w wersji dla 2 osób).
Zmieniony warsztat wymagał 2 dni zajęć. Spodobał się. Uczestnicy „znaleźli” wartość w narzędziach i po warsztacie zgłębiają tajniki ich używania. Należy zaznaczyć, że dla wielu z nich warsztat był pierwszym kontaktem z SharePoint Portalem, Project’em, MidManager’em, OneNote’m.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz